maandag 4 mei 2009

Experimentele zondag

In Enschede hebben we sinds deze maand op iedere koopzondag ook een zondagse funshop-markt. Een experiment. Bij voldoende belangstelling gaan ze er ook volgend jaar mee door. Wij zijn daar natuurlijk even gaan kijken. En tot onze verbazing zijn we nog met spulletjes thuisgekomen ook! 
Ik heb, voor maar 2 euro, een marmeren kaassnijplank met draadsnijder gevonden. Bij wat moeilijkere zeepsoorten om te snijden, bijvoorbeeld drijfzeep, is zoiets ideaal. Tot nu toe ging het bij mij vaak brokkelen, hopelijk helpt deze snijder. Hij is niet zo groot, dus ik moet m'n zeep nog wel eerst in blokken snijden met een mes. Maar de plakken kan ik er wel mee maken. Ik weet alleen nog niet hoe ik de draad moet vervangen als hij kapot gaat (en waar ik vervanging vandaan moet halen!).
Aan het eind van de middag heb ik een goedkope, maar wel heel witte zeep gemaakt van ossewit en sojaolie. Een soort canvas voor de swirl-experimenten die ik ermee gedaan heb. Kleine porties van de zeep heb ik roze en paars gemaakt, en daar heb ik hartjes en bloemetjes mee geprobeerd te maken. Hartjes gingen goed, en ik heb ook al een ideetje voor een zeep waar ik dat in ga gebruiken (dan krijgen jullie ze dus te zien). De bloemetjes vond ik nog niet zo elegant, dat wordt dus verder oefenen! De restjes van de kleuren heb ik in de siliconen lippenmal gegoten, waar ik vorige week al badbruizers in gemaakt had. Jammer genoeg bleek dat er iets in de siliconen zit wat de zeep verkleurd. Pech gehad, maar ik kan er maar beter met zo'n goedkoop, niet gegeurd testzeepje achter komen. En de mal blijft heel leuk voor bruis'ballen', dus weggooien doe ik zeker niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten