vrijdag 20 november 2009

Nieuwe scrubzeep!

Gisteren ben ik nog even de keuken ingegaan. Mijn populairste zeep, de Haver&Shea scrubzeep is op, dus het werd tijd voor een nieuwe. Zo af en toe denk ik wel eens 'kan dat niet ook eens anders?' maar deze heeft zoveel fans....experimenteren doe ik wel weer met andere zepen! Eigenlijk is het ook best een lekker simpel zeepje om te maken: ruim de helft olijfolie, en verder gelijke delen palmolie, kokosolie en sheabutter. Niet van dat benauwde, maar gewoon hup, een lekkere stevige schep shea erin. Soms zie ik in de winkel groot sheabutter op de verpakking staan, en blijkt er, als je op de achterkant de kleine letters goed leest, inderdaad een klein pietsie sheabutter in te zitten. Daar heb je dus niks aan, en daar doe ik dan ook niet aan mee. Als het op de voorkant staat, dan zit het er ook echt in! En de havermout....even door de keukenmachine, om de vlokken iets kleiner te maken, en dan door de zeep. Simpel zat, en het geeft een heerlijk zacht scrubje. Ik kijk nu al weer uit naar de tijd dat dit zeepje getest 'moet' worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten