vrijdag 27 februari 2009

Aards mysterie

Eigenlijk weet je van te voren nooit goed wat er precies uit de mal gaat komen. Dat is ook het leuke van zeep maken. Een zeep kan er van de buitenkant saai uitzien, en dan aan de binnenkant de prachtigste swirls hebben. Van te voren een naam voor een zeep bedenken is dan ook eigenlijk nonsens, maar natuurlijk doe je dat toch. Redelijk vaak krijgt mijn zeep toch de van te voren bedachte naam, maar soms moet je iets heel anders bedenken. Zoals bij wat ik vandaag uit de mal haalde:


Hoe deze zeep oorspronkelijk zou gaan heten verklap ik lekker niet, die naam komt een andere keer wel weer! Maar ik zie hier heel mooie aardlagen in, met iets wat op ertsaders lijkt. Die zijn trouwens een mysterie, want die kleur heb ik er helemaal niet ingestopt! Waarschijnlijk zijn het glycerineadertjes, omdat de zeep een pietsie te warm geworden is. Maakt niks uit, nu hebben we een mooi aards zeepje. En dat gaat Earth heten, of Mmmmargot, naar mijn favoriete geoloog. Daar ga ik nog even een nachtje over slapen.

1 opmerking: