donderdag 3 september 2009

Zeep maken zonder rotzooi

Ik vind het altijd leuk om te kijken via welke links en zoekwoorden mensen op mijn pagina terecht komen. Deze vond ik wel erg grappig:

"zeep maken zonder rotzooi"

Ik kan de zoekende alvast opbiechten: mij is het nog nooit gelukt! En hoe ingewikkelder en grootser het plan van te voren was, des te grootser is meestal na afloop ook de bende. Jammer, want opruimen is niet mijn meest favoriete deel van het zeepmaken. Een paar tips heb ik wel:

  1. Flink oefenen! Hoe het zo komt weet ik niet, maar zepen die in mijn beginperiode de keuken achterlieten alsof er een zeepbom ontploft was, hebben tegenwoordig veel minder impact. Oefening baart kunst, denk ik zo...
  2. Lang niet iedereen vind het leuk (ikzelf bijvoorbeeld niet) maar gietzeep is natuurlijk altijd een optie. Zeep in stukjes snijden, in de magnetron om te smelten, geuren, kleuren, gieten en klaar is Klara. Met een beetje mazzel heb je niks gemorst, en is er alleen een maatbeker, lepel en mal om af te wassen. Ook handig als je dat gedoe met natriumhydroxide maar niks vind.
Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten