vrijdag 30 oktober 2009

Het zeepmakersgilde

Vandaag even speciale aandacht voor de lieve mensen van het zeepmakersgilde. Het zeepmakersgilde? Ja, het bestaat! Al is het in een iets moderner jasje dan vroeger: het is de internet-club van nederlandstalige mensen die zich met zeep en andere ambachtelijke bad- en bodyproducten bezig houden. Maar eigenlijk is het meer dan een internet-club, want er is ook veel 'echt' contact. Er is een jaarlijks congres. Een hoop mensen zoeken elkaar door het jaar heen in kleine groepjes op om samen zeep of andere dingen te maken. En er worden dozen vol spulletjes van lid naar lid gestuurd om te testen.
Een week of twee geleden werd er bij ons nederige stulpje aangebeld door mijn grote vriend de pakjesman van de TNT. Alleen had ik geen pakje besteld, dus ik vond het wel ietwat vreemd. Toen ik het pak, een enorm grote kartonnen doos, opengemaakt had viel ik zowat van mijn stoel van verbazing. Een van de leden had, met hulp van een flink aantal anderen, een enorme surprise-doos voor mij samengesteld. Toen ik alles had uitgepakt stond de eettafel vol met handgemaakte cremepjes, zeepjes, badbubbels, en zelfs wat cakejes en een mooie boekenlegger. Zomaar. Voor mij. Heel bijzonder. En het geeft gelijk weer aan wat een mooie mensen er lid zijn van het Gilde.

3 opmerkingen:

  1. wat een leuke spontane aktie,
    kan me voorstellen dat je iets verbaasd opkeek.

    groetjes trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo

    Ik zie dat er ook een log is :)
    Leuk!
    Kwam via google op je site http://www.zooponline.nl , ook eerder deze week al.
    Toen omdat ik op zoek was naar info over het zelf zeep maken (of althans voor nu gieten)....
    En vandaag weer omdat ik op zoek ben naar info om zelf sheabutter te maken (althans sheabutter met eigen toevoegingen).
    Nu zag ik dus ook dat er een log is :)
    En dat je dus lid ben van het zeepmakersgilde.
    Daar ben ik (natuurlijk) ook al terecht gekomen in mijn zoektocht naar informatie en heb me aldaar ook aangemeld deze week.
    Zelf nog geen pogingen gedaan tot het maken van zeep ook niet het werken met gietzeep.
    Maar hoop dat over een poosje wel te gaan proberen. En ook het werken met sheabutter speekt me aan.
    Zelf vind ik body butter erg lekker (weet alleen niet of dat hetzelfde is al sheabutter, maar denk dat het wel overeen komt).
    In ieder geval ga ik nog even rond neuzen op je log.
    En wat lief gebaar trouwens dat je een doos vol lekker verwennerij had gekregen :)

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, vraagje ben al een tijd m'n eigen. Zeep aan het maken. Kan ik lid worden

    BeantwoordenVerwijderen