zondag 1 november 2009

Felle kleurtjes om de herfst op te vrolijken

De inspiratie begint weer een beetje terug te komen. Bij het zeepmakersgilde hebben een aantal mensen foto's van erg mooie zepen laten zien. Dan begint het weer een beetje te kriebelen om zelf ook weer leuke dingen te maken. Bovendien is het buiten veel te donker en somber, dus hoog tijd om d'r een beetje kleur tegenaan te gooien!
Eerst maar eens in 6 bakjes verschillende popmica's gedaan. Het hele kleurenspectrum, lekker knallend.
Dan aanmaken met wat olie:
De rest van de spulletjes verzamelen (gesmolten vetten, natriumhydroxide oplossing, geurtje, mal, staafmixer, en veiligheidsspulletjes):
Van het zeepmaken heb ik geen foto's kunnen maken, dan ben ik net een beetje te druk met andere dingen. Het resultaat wil ik jullie echter niet onthouden:
Hij staat nu lekker ingepakt te verzepen. Ik moet wachten tot morgen of overmorgen om hem te snijden, en ik ben heel benieuwd hoe het er dan uit ziet!

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi Karen, was wel doorwerken met zoveel kleurtjes.

    karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi bijna-naamgenoot!

    Het viel me mee met het doorwerken! Doordat ik van ieder kleurtje maar een klein beetje nodig had ging het doorroeren veel sneller dan als je bijvoorbeeld een in-de-pot-swirl met veel kleur maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Kleurtjes!

    Zijn ze lekker geworden?

    Zelf denk ik dat ik eerst met gietzeep ga proberen.
    Het gebruik van natriumhydroxide vind ik nog wat eng en gevaarlijk.
    Ook gezien de kids hier rond lopen.
    Met de tijd denk ik dat ik dat ook wel ga proberen.

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen