dinsdag 10 maart 2009

Lavendelmaceraat deel 2

Inmiddels heb ik mijn drabje gezeefd, en daarna nog door een los (en schoon natuurlijk) theezakje gegoten. Observaties tot nu toe: 1) de olie is wat groeniger en minder helder geworden, en 2) ik vind de gecombineerde geur van olijfolie met lavendelaftreksel nog niet direct aansprekend. De geur veranderd nog met het verzepen, dus nog geen paniek! Maar ik ben wel heel benieuwd wat dit worden gaat. Ach in het ergste geval ben ik over een paar dagen een leerzame ervaring en een lelijk eendje rijker.

2 opmerkingen:

  1. leuk om te lezen! Wat ben jij snel met een maceraat maken. Ik laat het minimaal 2 maanden staan. Of heb jij een warm macaraat gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een ongeduldig typje soms :) Ik heb de olie wel met enige regelmaat verwarmd ja, hij had best wel veel geur al na een dag. En ik heb de geur van het maceraat in de uiteindelijke zeep ondersteund met een paar ml lavendel essentiele olie.

    BeantwoordenVerwijderen