woensdag 15 april 2009

Soms zit het mee...en soms ook niet!

Na een week of vijf geen zeep gemaakt te hebben was het afgelopen maandag, tweede paasdag, toch eindelijk weer eens zo ver. Lekker geurtje uitgezocht, kleurtjes erbij verzonnen... maar al snel bleek ik toch de slag een beetje kwijt te zijn, want ik kwam er halverwege achter dat ik mijn parfumolie nog niet had afgewogen. OEPS! Gelukkig had ik een recept met flink veel olijfolie en amandelolie erin, dat geeft wat speelruimte, dus ik kreeg wel netjes op tijd de geur in de zeep. Twee delen apart nemen, om die roze en groen te kleuren....
En toen gebeurde het. Voor mijn ogen werd de zeep steeds geler. Ook het ongekleurde deel. Dat moet dus de parfumolie geweest zijn. Toch maar gewoon geswirld, en de zeep weggezet, en ik hoopte er het beste van...
Ai. Ja. Soms zit het mee. En soms dus ook niet. Zoals met deze zeep. Het groen was al een tikkie heftig, maar door de extra geelkleuring....whow. Met roze was ik daarentegen een beetje spaarzaam geweest, en met de gele kleur van de zeep bleef daar dus vrijwel niks van over, een beetje vaag oranje-achtig kleurtje. De rest van de zeep is geel gebleven. Het is het gewoon niet. Kan gebeuren. De helft van deze zeep word geschonken aan een swap bij het Zeepmakersgilde waar een deelnemer was uitgevallen. Want hij is niet mooi, maar het is prima zeep. De andere helft gaat de voorraad Lelijke eendjes aanvullen. En eigenlijk werd dat ook wel weer eens tijd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten