woensdag 1 april 2009

TNZC

Wat krijg je als je een paar dozijn zeepmakers bij elkaar in de lerarenkamer van een Doetinchemse school zet? Juist, het TNZC (Tweede Nationale Zeep Congres)! Ik schreef er al even kort over in mijn vorige post (want ik heb samen met Dieuwertje de prijs voor de mooiste zeep gewonnen) maar de dag was natuurlijk veel meer dan alleen de wedstrijd.
Gelukkig nemen zeepmakers zichzelf niet al te serieus, en het werd dus een vrolijke en leerzame boel. We hebben demonstraties gezien (swirlen, hoe maak ik van een vetmix wel vijf verschillende producten, en een vreemde eet in de bijt: mozzarella maken). Ik gaf zelf geen demo, maar had wel mijn zelfgemaakte mal meegenomen met mijn zelfgemaakte teflon malbekleding, en daar heb ik een boel mensen uitleg over gegeven. Leuk, kennis delen!
Maar het allerleukst was natuurlijk dat ik eindelijk gezichten zag bij de namen van het Zeepmakersgilde, en het eindeloos geklets met mensen die dezelfde maffe passie hebben als ik. Volgend jaar het DNZC, ik heb er nu al zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten