maandag 2 maart 2009

Scrubben met suiker

Ik heb vorige week bij de swap ook een suikerscrub gekregen. Ik had nog nooit gesuikerscrubd, dus ik was heel benieuwd! En wat mij betreft was het een succes: je kon het spul goed uit het potje scheppen, tijdens het scrubben was de substantie bijna creme-achtig, het spoelde goed af, en ik had na afloop een superzacht velletje!
Je kan suikerscrubs ook in de winkel kopen. Maar die zien er, als ik de ingredientenlijst bekijk, lang niet allemaal zo intelligent uit als wat ik van het weekend getest heb. En ze zijn wel verschrikkelijk duur. Kortom mijn interesse is gewekt, en volgende keer dat ik een bestelling ga plaatsen bij mijn zeepspul-dealers ga ik er ook wat scrubingredienten kopen.
Maar je kan het natuurlijk ook gewoon zelf maken, in plaats van op mij te wachten. In z'n allersimpelste vorm is een suikerscrub niet meer dan een flinke schep suiker, gemengd met wat olie, bv olijfolie. Dan ruikt het misschien wat minder lekker, en het spoelt wellicht ook minder goed af, maar scrubben kun je er zeker mee, en het is lekker goedkoop! Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten