dinsdag 2 juni 2009

Verdunnen vloeibare-zeeppasta

Ik ben bezig met het verdunnen ongeveer een derde deel van mijn vloeibare zeeppasta. Mijn doel is om een zo goed als verzadigde oplossing van de zeep in het water te krijgen. Ik ben begonnen met een relatief kleine hoeveelheid gedemineraliseerd water, en telkens wanneer ik zie dat ik toch nog een vel op mijn oplossing krijg doe ik er weer wat bij, verwarm het geheel weer, en zet het weer even weg (zoals nu tijdens het schrijven van dit bericht).
Als het straks gelukt is deel ik mijn batch in twee. Ze krijgen verschillende geurtjes, de ene ga ik kleuren met levensmiddelenkleurstof, en de andere met een mooie mica, en bij een van de twee ga ik wat zout toevoegen, om te kijken of dat nog een positieve invloed op de 'dikte' (viscositeit) van de vloeistof heeft. Morgen meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten