woensdag 3 juni 2009

Yezzzz....gelukt!

Het heeft een uurtje of anderhalf geduurd, maar het is gisteravond wel gelukt! Mijn zeeppasta heb ik weten te verdunnen zodat het wel allemaal netjes is opgelost, maar nog niet al te waterig is. Een wankel evenwicht, heb ik gemerkt. Uiteindelijk heb ik het demi-water in stapjes van 5 tot 10 gram demi-water toegevoegd, dat is echt maar een heel klein scheutje!
Een deel van mijn vloeibare zeep heb ik gegeurd met 'Zeekus', een frisse geur, iets aan de mannelijke kant. Mooie parelblauwe mica geeft een leuk glanseffect, en gelukkig zakt de kleur niet naar de bodem! Deze is iets 'dikker' dan de andere helft, door de toevoeging van wat zout (dat werkt dus inderdaad).
Het andere deel heb ik gekleurd met groene levensmiddelkleurstof, en gegeurd met 'Zen tea'. Die parfumolie zorgde er eerst voor dat de zeep troebel werd, maar inmiddels is hij al weer stukken transparanter!
Nu moet de zeep nog een tijdje staan om alle onoplosbare delen te laten bezinken. Ik kan wel een foto plaatsen van de maatbekers waar het momenteel in zit, maar ik vind het leuker om een foto te plaatsen van de zeep in een mooie transparante fles. Nog even geduld dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten