woensdag 1 juli 2009

Nieuwe lavendelzeep gemaakt!

Gistermiddag heb ik een nieuwe lavendelzeep gemaakt. Er zijn altijd liefhebbers voor lavendelzeep, ik vind het zelf ook lekker. Overigens is er ook een behoorlijke groep mensen die lavendel echt helemaal niet lekker vinden ruiken! Ondanks dat ik de zeep nauwelijks ingepakt had was hij vanmorgen toen ik opstond nog warm van het verzepingsproces! Ik hoop dat hij niet te heet geworden is, maar dat weet ik pas als ik hem gesneden heb, en dat kan pas als hij is afgekoeld....Spannend! Deze keer heb ik toch maar weer laagjes gemaakt: paars, blauw en wit. Omdat ik vrij veel gemaakt heb snij ik deze zeep anders dan normaal, dat geeft ook een ander streepeffect!
Vanmiddag, nadat ik de afwas van de lavendelzeep gedaan heb, maak ik: Oh lijfje! Die heb ik een paar keer gemaakt vorig jaar, maar dit jaar was het er nog niet van gekomen. Het is een heerlijk zeepje, met een superdeluxe gevoel door de 60% olijfolie. De komende uren maar eens even verzinnen hoe het er uit moet komen te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten