maandag 13 juli 2009

Wolkjes...dus foto's!

Eindelijk was het vandaag goed weer om foto's te maken. Dat gaat het best rond het middaguur heb ik gemerkt. Twee weken geleden hadden we continu stralend weer met 30 graden. Dat geeft veel te fel licht. Vorige week daarentegen viel de regen steeds met bakken uit de hemel. Vandaag echter een droge tuin, met leuke voorbijdrijvende wolkjes, die voor een verzachting van het licht zorgen. Ideaal fotoweer! Er stonden maar liefst 5 zepen op de lijst om gekiekt te worden:

1. Lavendel:

Mooi strakke lijnen, goed gelukte kleuren die passen bij de geur. Ik ben er tevreden over!

2. Oh lijfje!

Deze lijnen zijn (expres!) juist niet zo recht mogelijk, maar een beetje speels. De kleuren van de lijnen zijn aangepast aan de kleur die de zeep door de parfumolie al krijg (zie de ongekleurde delen).

3. Sereh & Salie:

Deze had ik al eens eerder gemaakt. Nu heb ik het lichtere deel ongekleurd gelaten, maar zoals je kan zien is het contrast nog steeds niet heel erg groot, doordat de parfumolie toch iets meer kleur van zichzelf gaf dan ik dacht. Volgende keer beter!

4. Amour de Cacao:

Hier had ik nog niet over geblogd, maar deze zeep heb ik vorige week gemaakt. Zie hier de kracht van parfumolieen voor het kleuren van zeep. Het donkerbruine deel is niet gekleurd. De portie zeep die hier gekleurd is, is juist het witte deel! Eigenlijk had ik de zeep gedurende de 48 uur na het snijden continu moeten fotograferen, om het donker kleuren goed te kunnen volgen. Volgens de leverancier zou de zeep diep donkerbruin moeten kleuren, maar na het snijden had het daar nog niets van weg. Nu, na een kleine week, kan ik niet anders dan concluderen dat ze gelijk hadden! De geur is in die tijd ook een beetje veranderd. De wat zoetere chocoladeachtige delen van de geur zijn wat meer naar boven gekomen, maar ik ruik toch ook nog steeds nootjes en vanille. Dit is overigens de eerste zeep ooit waar ik op de 'traditionele' manier heb overvet met cacaoboter, dus eerst de zeepmassa dik opkloppen met de staafmixer (trace) en dan pas de cacaoboter toevoegen. Ik ben benieuwd of ik er iets van kan merken.

5. Haver & Shea Scrub:

Deze zeep had ik al een tijd geleden gemaakt, maar ik had nog geen goede foto van het nieuwe model van deze zeep, en al helemaal niet van een goed doorgebruinde zeep(wederom een effect van de parfumolie). Die foto heb ik dus bij deze toch maar eens gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten