dinsdag 10 november 2009

Geuren shortlist

Afgelopen weekend heb ik veel in de trein gezeten. Ik had mijn lijst met 600+ geuromschrijvingen mee, en heb lekker zitten lezen en aantekeningen maken. Gisteren heb ik gecheckt welke van de uitgekozen geuren EU-goedgekeurd zijn, dat betekent dat ik dan ook weet welke allergenen erin zitten. Ik heb nu een shortlist van ongeveer 20-22 geuren. Dat is nog steeds te veel, maar wel al een stuk beter dan de 22 pagina's waar ik mee begon. Helaas zitten er geen echt lekkere mannengeuren bij, dus dat zullen toch US-geuren worden denk ik. En ik wil eigenlijk ook eens een paar Lush-dupes uitproberen (ook US). Verder zijn het vooral bloemengeuren, kruiden en specerijen, wat fruit en wat houtige geuren. Allemaal eigenlijk wel geschikt om eventueel te mixen met andere geuren, zoals bijvoorbeeld:
  • Kamille (te mengen met lavendel en andere kruiden, in een bloemenmengsel...)
  • Lavendel (te mengen met andere kruiden, andere bloemen, citrus, vanille...)
  • Viooltje (los heerlijk, maar lijkt me ook lekker met bijvoorbeeld roos en/of lavendel)
  • Bosvruchten (lekker met citrus, ik denk dat het ook wel met bloemen en vanille gaat)
En zo voort en zo verder... Ik wil proberen om mijn geuren wat multifunctioneler te laten worden, want er blijft altijd wat over in het flesje, en als je er verder niks mee kan blijf je met een boel restjes zitten. Maar hoe het precieze eindresultaat van de puzzel eruit gaat zien weet ik nog steeds niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten