dinsdag 19 mei 2009

Bestellen...

Een van de dingen die ik stiekum best leuk vind aan mijn hobby is grondstoffen bestellen, en het hele proces daar naartoe. Welke projecten ben ik van plan de komende tijd te gaan maken? Welke spullen heb ik daar voor nodig, en hoeveel? Welke zepen verkopen goed en wil ik misschien nog eens maken? Ik zit al een aantal weken weer in 'bestelmodus'. De lijst is bijna compleet. Er staan spullen op voor het maken en verpakken van transparante zeep, 'vloeibare' zeep, bruisballen (inclusief spullen voor een variant daarop die ik wil uitproberen), en mijn best lopende geuren: lavendel, haver-honing-melk, en marrakesh. 
Nu ben ik stiekum wel zo'n Hollandse krent die eerst het verlanglijstje eens bij elkaar optelt voor er definitief besteld gaat worden. En in dit geval gaf dat toch wel een oei!-gevoel. Dus ik heb nog eens kritisch naar mijn lijst gekeken, en er is al het een en ander aan 'luxe' vanaf gegooid (voornamelijk geuren. In alle redelijkheid moet ik met mezelf eens zijn dat ik voor voorlopig meer dan genoeg parfumolie heb om mee te experimenteren. Alleen de hardlopers staan nog op de lijst). Maar als ik het lijstje nu optel, is het eigenlijk nog steeds best veel. Het helpt ook niet dat een deel van de spullen uitsluitend bij een Duitse webwinkel te krijgen is, en een ander deel bij een Nederlandse. Dat zijn dus dubbele verzendkosten, auw!
Straks eerst mijn ZOOP! administratie maar eens bijwerken, om te kijken of deze wensenlijst eigenlijk wel binnen het budget past, en anders moet ik of de transparante zeep of de vloeibare zeep maar even op de iets langere baan schuiven. Jammer, maar ik heb met mezelf afgesproken dat dit een leuke hobby is, die geen bodemloze put mag worden, en daar wil ik mezelf aan houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten