zondag 31 mei 2009

Op een mooie pinksterdag...

...ben ik toch maar even de keuken in gedoken. Na de drukke zeven-kleuren zeep wilde ik iets relatief simpels. Als geur heb ik Amazon Grape uitgekozen. Dat klinkt gek, maar het is gewoon een namaak van de geur Amazing Grace van Philosophy. Van mijn vloeibare zeep avontuur had ik nog een halve fles superlichte olijfolie staan, en dan komt 'wit' als kleur al snel in je op. Als contrastkleur voor de swirl heb ik 'antique copper mica' uitgekozen. Ik ben heel trots op mezelf dat ik me eens tot twee kleuren heb weten te beheersen! Het is nog even afwachten hoe het antique copper er uiteindelijk uit komt te zien in de zeep, maar ik denk als een heel mooie warm bruine tint.
Ik heb wel een beetje mazzel gehad met de parfumolie geloof ik. Natuurlijk is het het slimst om voor ik de zeep maak even te lezen wat de eigenschappen van de geur waar ik mee wil werken ook al weer precies zijn. Maar om de een of andere reden doe ik het er ook vaak na. Bij deze van vandaag las ik achteraf dat ik niet te warm moet werken, omdat de geur het verzepingsproces wat kan versnellen. Gelukkig heb ik er niet al te veel last van gehad, en volgens mij zijn de swirls ook wel goed gelukt. De bovenkant zag er in ieder geval mooi uit! Nu staat hij lekker warm ingepakt, en is mooi aan het gellen. Ben benieuwd naar hoe de binnenkant eruit ziet als ik hem morgen snij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten