donderdag 28 mei 2009

Tussenresultaat vloeibare zeep

Dit is nou het resultaat van een middagje knutselen aan een vloeibare zeep:
De vloeistof in het glas in een testoplossing van mijn zeep in water. Het ziet er nu nog niet helemaal helder uit, maar de onoplosbare deeltjes bezinken hier uit. De oplossing is niet melkachtig, dus dat betekent dat mijn project geslaagd is! Ik heb mijn eerste vloeibare zeep gemaakt!
De zeeppasta waar ik de testoplossing van gemaakt heb zit in de plastic zak. Bewaard in de koelkast blijft deze ontzettend lang goed. Wanneer ik maar wil kan ik dus nu een deel, of alles, verder oplossen, geuren, kleuren en in mooie flessen stoppen.
Dus let op: schijn bedriegt! Het ziet er zo op het oog niet zo bijzonder uit, maar dat is het wel, en ik ben heel trots op mijn eerste vloeibare zeep succes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten