woensdag 27 mei 2009

Zoete scrub

Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste suikerscrub gemaakt, en de afgelopen dagen getest. Het was 'vrij mengen', ik heb de verhoudingen niet opgeschreven. Voor de suiker had ik voornamelijk basterdsuiker, en een of twee theelepeltjes gewone kristalsuiker (om ook wat grotere stukjes te hebben). De kristalsuiker was me uiteindelijk toch net iets te grof, misschien eens kijken of fijne tafelsuiker beter is de volgende keer. Om de boel samen te plakken en voor extra verzorging een scheut olijfolie, en een schepje kokosolie. En als emulgator en geur ineen wat rasp van de afsnijdsels van mijn rozenzeep. Dit boeltje goed roeren, en au bain marie een beetje verwarmen, zodat de kokosolie kan smelten, en de zeeprasp ook wat uitsmelt/oplost in de olie, en beter verdeeld wordt. Ik vond het resultaat best goed! Tijdens het scrubben een lekker rozengeurtje, maar het bleef niet hangen. Het scrubt ook lekker, en mijn huid voelde niet te droog na afloop. Volgende week een ander receptidee testen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten