vrijdag 1 mei 2009

Koninginnedag 2009

Wat een domper op de feestvreugde was het bericht uit Apeldoorn he? Voor ons was het in ieder geval na dat nieuws snel afgelopen, vooral omdat er familie in Apeldoorn langs de route stond (gelukkig ok!), dan krijg je er nog een extra raar gevoel van in je buik.

Ik denk wel dat we daarvoor het grootste deel van de vrijmarkt in Enschede gezien hebben. Ik was specifiek op zoek naar een elektrisch kookplaatje, en siliconenvormen. Siliconenvormen heb ik gezien, ook niet duur, maar niet leuk, dus niet gekocht. Van de elektrische kookplaatjes heb ik alleen maar dubbele stellen gezien. Als het verder ideaal was geweest had ik het misschien gekocht, maar het was niet ideaal, en dan ga ik niet extra rommel in huis halen. Een plaatje was me veel te duur. En een ander was qua prijs ok, maar daar waren de knoppen van stuk. En aangezien ik een elektrisch plaatje wil om brandgevaar te verminderen als ik aan de slag ga met transparante en vloeibare zeep, heeft het geen zin als ik een nieuw brandgevaar introduceer door potentiele kortsluiting. 

We hebben natuurlijk toch wel wat gekocht: een mandje voor onze theepot (oude was stuk), en een kadootje voor familie. Hopelijk kan het volgend jaar toch gewoon weer een echt Nederlands feest zijn...

2 opmerkingen:

  1. Waarom neem je niet een crockpot? Als je het plaatje voor transparante en vloeibare zeep wilt gebruiken is een crockpot volgens mij veel handiger. Gebruik ik zelf ook voor transparante zeep!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een goeie suggestie, en als ik in een kast van een huis zou wonen waarschijnlijk ook een heel goede optie.
    Helaas woon ik (nog?) niet in een kast van een huis maar is het hier woekeren met de ruimte, soms op de vierkante centimeter. Een kookplaatje past nog wel in de doos die ik toch al voor mijn zeepspulletjes heb, voor een crockpot moet echt weer een extra plaatsje gezocht. En mijn zeepspullen nemen al steeds meer plek in, ik wil het vriendlief eigenlijk niet aandoen...

    BeantwoordenVerwijderen