donderdag 23 april 2009

Alle kleuren van de regenboog en meer



Hierboven zie je een deel van 'mijn buit' uit het pak van de kleurenco-op uit Amerika op de tuintafel uitgespreid. Gisterenochtend had ik op internet al gezien dat ons pakje door de douane heen gekomen was. Bij het Zeepmakersgilde leverde dat bij sommige deelnemers enkele hyperactieve reacties op, leuk die anticipatie!

Tot mijn verbazing stond om een uur of een ineens de TNT pakjesmeneer voor de deur. Dat is snel! Of ik nog even de douanekosten af wilde rekenen (jammer maar helaas, het was gelukkig minder dan waar ik op gerekend had). Maar toen kreeg ik ook een groot pakket van een kilo of 5(!) in handen gedrukt.

De rest van de dag ben ik er druk mee geweest. De eindafrekening opmaken, en e-mailen naar de deelnemers. En tig zakjes verdelen over twee of drie deelnemers, netjes een stickertje erop met wat erin zit, controleren of eenieders bestelling compleet is, etc. Uiteindelijk blijkt er maar een klein foutje gemaakt te zijn, dat kan gebeuren. Ik ga de leverancier mailen, en denk dat het wel in orde komt. En aangezien we wel een van de twee zakjes van die kleur geleverd hebben gekregen, heeft iedereen wel wat, zij het minder dan verwacht.

Vanmorgen heb ik al van bijna de helft van de deelnemers geld ontvangen, en strakjes ga ik naar het postagentschap om die enveloppen en een pakketje te posten. Dan kunnen ze er lekker mee in de vakantie aan het knutselen slaan.

Nu is de rust een beetje weergekeerd, en kan ik eens kijken naar mijn eigen 'buit'. Wat je ziet op de foto is:

  • Linkerbovenhoek: 7 pop-mica's, lekker felle kleurtjes, die onderling heel goed gemixt kunnen worden om andere kleuren te krijgen, met een kleine glimmer.
  • Rechterbovenhoek: m'n metaalkleurtjes, ook met een kleine glimmer (koper, antiek zilver, goud)
  • Midden: Wat mooie blauwe en groene pastels, ook in mica, dus met wat glimmer
  • Linksonder: 5 verschillende minerale pigmenten die ik nu ook al veel gebruik (ultramarijnen, chroomoxides), deze zijn mat
  • Rechtsonder: wat rode en oranje tinten, mica's dus met wat glimmer.

En dan staat nog niet eens alles op de foto! Ik heb bijvoorbeeld ook nog een schitterende midnight blue. Het is bijna zwart, maar oh, wat mooi. En mijn glow-in-the-dark poeder. Of het werkt in zeep weet ik niet, maar het gloeit inderdaad mooi op in het donker, heb ik gister al gezien. En met een combi van die twee kan ik natuurlijk 'Starry, starry night'-zeep maken! Verder een mooie rode kleurstof, hoop dat die het goed doet. Rood is een notoir moeilijke kleur. De enige 'misser' is mijn geel, dat is toch wel erg fel. Nou ja. Maakt niet uit. Ik ben blij met de rest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten