zaterdag 25 april 2009

Plannetjes maken...

Zo, nu heb ik al die kleurtjes, wat ga ik er mee doen?


Nog even niet zoveel, vrees ik. Tenminste, dat wil zeggen: ik ga ze wel gebruiken (zie ook hieronder), maar nu nog niet optimaal. Ik wacht nog op een besteld boek over 'vloeibare' zeep. Ik zet vloeibaar tussen aanhalingstekens, omdat het niet echt vloeibaar is, maar opgeloste zeep. Die zeep is gemaakt met kaliumhydroxide als de base in plaats van natriumhydroxide, en die kan je goed oplossen, en geeft dan een heldere vloeistof, die in de volksmond vloeibare zeep heet. In die vloeibare zeep komt het glimmereffect van de mica's nog veel beter tot uitdrukking dan in gewone zeep.


Maar ik wacht dus nog op het boek. Als ik dat heb ga ik het bestuderen, en kijken welke spulletjes ik ervoor nodig heb. Dat zet ik op een grote lijst, samen met spulletjes voor transparante zeep (ook daarin zouden de mica's goed tot hun recht moeten komen, dat boek heb ik gelukkig al wel), bruisballen, suikerscrubs e.d. Dat moet ik dan nog bestellen, weer wachten...het duurt nog wel even!


De ideeen waren een tijdje wat minder. Maar nu komen ze langzaam opborrelen. Hier alvast een lijstje van dingen die ik misschien de komende tijd wil gaan doen:



  • Boer'nZOOP: zeep gemaakt van rundervet, en geitenmelk. Zou een heel zacht zeepje moeten geven

  • Biershampoozeep: de naam zegt het eigenlijk al! In plaats van water bier gebruiken, en lekker veel schuimende vetten

  • Leren transparante zeep te maken

  • Leren 'vloeibare' zeep te maken

  • Wie weet eens spelen met 'creamsoap'...

  • Experimenteren met suikerscrubs

  • Verder experimenteren met maskers

  • En ook wil ik nu EINDELIJK eens onder de knie gaan krijgen hoe je fatsoenlijke bruisballen maakt. Het ziet er heel simpel uit, maar die van mij doen altijd rare dingen (krijgen kraters, worden zacht...). En als de rest van de wereld het kan, zou ik het ook moeten kunnen, toch?

Daarnaast is er een plan voor een zomerfair in Baarle-Nassau, op 25 juli van dit jaar. En als ik daar wil staan moet ik dus ook nog wat extra 'gewone' zeep maken. Ik krijg het er denk ik druk mee..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten