vrijdag 17 april 2009

You have mail!

Nee, geen e-mail, maar echte post. Je weet wel, zo van vroeger, met de postkoets. Of iets moderner (maar voor sommigen nog steeds heel erg ouderwets) met de fiets of brommer van de TNT. Gek genoeg ben ik sinds mijn zeepmaakhobby dikke maatjes met de meneer van het postagentschap. Regelmatig stap ik bij 'm binnen voor zegels van 44 cent. Er gaan immers nogal wat van die plakkertjes doorheen hier in huize ZOOP! Ook de officiele meetlat van de TNT, die exact laat zien of mijn pakjes te dik zijn voor de brievenbus (het scheelt soms maar een haartje) zie ik met regelmaat langskomen. Is m'n pakje te dik, dan koop ik gelijk een pakketzegel bij 'm. En moet m'n zeep naar het buitenland dan spuugt z'n apparatski zegeltjes in de meest wonderlijke tarieven uit.
Z'n collega's van de pakketbezorging zie ik tegenwoordig ook wat vaker dan vroeger. Volgende week is het (waarschijnlijk!) maar liefst twee keer raak. In het begin van de week zou ik een doos met swapzepen van het Zeepmakersgilde binnen moeten krijgen. Weer eens kijken wat andere mensen maken, altijd leuk! En eind van de week verwacht ik een enorme doos met kleurstoffen uit Amerika. Het mooie van de digitale wereld is dat ik op internet zo die kleurstoffen uit kan zoeken, en ze kan bestellen. 20 jaar geleden had ik waarschijnlijk van het hele bestaan van de firma niet geweten. Maar hoe digitaler ons leven, hoe meer ik soms echte dingen ga waarderen. Een handgeschreven kaartje met waaier als kado uit Japan (deze week, ongelovelijk dat zoiets de halve wereld heeft rondgereisd). En volgende week dus een echte pakjesmeneer voor de deur, die bij mij op de bel drukt en met een echt pakje met zepen of kleurtjes voor de deur staat, en dat ik dan echt open kan maken en uitproberen. Ik kan niet wachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten