maandag 13 april 2009

Een beetje van mezelf, en een beetje van Dr. van der Hoog

Een tijdje geleden schreef ik over het zelf maken van maskertjes. Vanmorgen ben ik er mee in de weer geweest. Eerst heb ik in de keukenmachine wat havermout fijngemalen, gezeefd om de grotere stukjes eruit te halen, en nog eens gemalen. Het havermoutmeel heb ik gemengd met een half zakje Vitamine masker van Dr. van der Hoog, en wat warm water. Het werd een lekkere brij, die ik vervolgens op mijn gezicht gesmeerd heb. In het begin viel alles er in klonten weer vanaf, het plakte nog niet genoeg. Nadat ik het papje nog iets smeuiger had gemaakt met wat extra warm water ging het beter. Ik heb er geen foto van gemaakt, want het zag er echt niet uit, maar daar gaat het ook niet om, toch? Na tien minuutjes wachten was het masker al redelijk opgedroogd, en heb ik alles met lauwwarm water afgewassen. Daarna heb ik afgesloten met mijn standaard smeersels, en was ik klaar voor de dag.

De conclusies tot nu toe:


  • het is leuk om te doen,

  • ik moet misschien nog spelen met de maling van de havermout, en de verhouding klei/havermout om het spulletje beter plakkend te krijgen,

  • mijn huid voelt minder trekkerig dan ik gewend ben van kleimaskers (en ik denk dat dat wel een goed iets is)

Of het echt voor herhaling vatbaar is weet ik in de komende dagen, omdat het meestal een paar dagen duurt voor ik het effect van een maskertje goed zie. Dus misschien: wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten