woensdag 8 april 2009

Kleurtjes

Wat mij betreft zijn geur, kleur en vorm van zeep nauw met elkaar verbonden. Het samenspel van die drie dingen geeft een zeep zijn eigenheid, en bepaalt of ik hem 'gelukt' of 'mislukt' vind. Ik merk dat ik met de vorm niet veel varieer. Meestal zijn het toch de kaarsrechte blokken die een beetje mijn handelsmerk zijn. Geurtjes heb ik voor voorlopig in overvloed, maar ik merkte dat ik qua kleuren soms vastliep. Daarom ben ik (een beetje naief) een initiatief begonnen om samen met anderen van het Zeepmakersgilde kleuren in te kopen bij een bedrijf in de USA, waar ze echt een duizelingwekkende collectie hebben. Op onze lijst staan meer dan 60 verschillende kleuren, waarvan een heleboel door verschillende mensen gedeeld gaan worden. Deze week heb ik dat allemaal netjes op een rijtje gezet en gesorteerd (oef, dat was meer werk dan ik had gedacht!), en als het pakje binnen is ben ik dus nog minstens een zondagmiddagje bezig met het verdelen en herinpakken van de kleurtjes. Veel werk allemaal, maar wel leuk, want ik word blij van al die vrolijke kleuren. Ik kan niet wachten tot de postbode met het pakket op de stoep staat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten