vrijdag 10 april 2009

Shampoo in vaste vorm

Ik heb eerder al een berichtje geschreven over postpakketjes met zelfgemaakte spulletjes die zeepmakers elkaar toesturen , en over een van de goodies in de februari-swap: de suikerscrub. Maar er zat nog iets interessants in dit pakje: shampoozeep! Oftewel een shampoo in vaste zeepvorm. Daar had ik al wel eens over gelezen, maar ik durfde het tot nu toe steeds niet aan om het zelf eens te maken. In eerste instantie, toen ik gewoon in mijn handen wat sop probeerde te krijgen, vond ik het maar een raar ding. Geen bubbels te zien! Toen toch maar even met de zeep over mijn bolletje: WOW! Wat een massa's en massa's dik cremig romig schuim, en een superschoon gevoel. Je haren voelen wel wat stroef na afloop, maar met heel goed uitspoelen (en eventueel een klein scheutje verdunde azijn) is dat zo weer over. Ideetje voor later: biershampoozeep, met extra castorolie voor een extra dikke schuimkraag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten